U stravičnom udesu voza kod španskog grada Santjago de Kompostela koji se desio sinoć do juče po podne broj žrtava je narastao na 80, dok je 140 ljudi povređeno od kojih je 20 u kritičnom stanju. Nesreća se dogodila preksinoć kada je voz izleteo iz šina i udario u zid pri čemu su se četiri vagona prevrnula a jedan se zapalio. Spasilačke ekipe su juče po podne završile posao, dvadeset sati pošto se nesreća dogodila.
Mašinovođa Fransisko Hose Garson Amo, koji je upravljao vozom u trenutku nesreće, vozio je brzinom između 190 i 220 kilometara na sat, dok je na tom mestu dozvoljena brzina voza bila bar dvostruko manja – 80 kilometara na sat kako izveštavaju svi španski mediji. Ovaj pedesetdvogodišnjak sa tridesetogodišnjim stažom mašinovođe nije imao alkohola u krvi kada mu je odmah posle nesreće urađen alko-test, javlja „Pais” koji se poziva na navode iz železnice. Na liniji Madrid–Ferol radi tek godinu dana, a juče je zamenio kolegu u stanici Ourense. Samo sto kilometara posle ove zamene desila se tragedija. Uzroci nesreće još nisu poznati iako jedan od nekoliko video-snimaka koji su objavljeni ukazuje na ogromnu brzinu voza.
Otkad je otkriven identitet mašinovođe mnogi su ušli u njegov profil na Fejsbuku. Novinari su objavili njegovu sliku iza koje je brzinometar, na kome se vidi da je voz išao brzinom od 200 kilometara na sat. A to je bilo, ako je verovati Fejsbuku, pre četiri meseca, 8. marta ove godine. Hose Garson se hvalio da uspeva da postigne ovu brzinu, a da se brzinometar ne pokvari. Od juče je sve ovo izbrisano sa Fejsbuka, ali gotovo svi mediji su već objavili sadržaj njegovog profila.
Garson je u četvrtak zadržan na policijskom ispitivanju, a u međuvremenu Španija je zgrožena slikama ove tragedije, jedne od najtežih u istoriji železničkog saobraćaja, proglasila trodnevnu žalost.
Slike smrskanih vagona, požara i zaglavljenih i isečenih ljudskih tela, liče na pakao, rekao je jedan očevidac, za mesto nesreće, koja se desila na ulasku u drevni grad uoči velikog hodočašća kada u Santjago de Kompostelu dolaze hrišćani iz celog sveta.
„Čuli smo strašan prasak, pa smo došli do pruge. Pomogao sam da se nekoliko povređenih izvuče iz vagona. Onda sam ušao u drugi vagon i bolje da vam ne kažem šta sam tamo video”, ispričao je pekar iz obližnje prodavnice Rikardo Martines iz Santjaga de Kompostele.
Sve svečanosti u ovom gradu su otkazane a bolnice su pune turista i meštana koji bi hteli da daju krv i pomognu ranjenima. Solidarnost pokazuje cela država a brojni telegrami saučešća stigli su i iz sveta. Najgore je prihvatiti činjenicu da ova tragedija nije morala da se desi, i da je nju uzrokovao nesavesni mašinovođa koji se hvalio razvijanjem nedozvoljenih brzina.
Mašinovođa Fransisko Hose Garson Amo, koji je upravljao vozom u trenutku nesreće, vozio je brzinom između 190 i 220 kilometara na sat, dok je na tom mestu dozvoljena brzina voza bila bar dvostruko manja – 80 kilometara na sat kako izveštavaju svi španski mediji. Ovaj pedesetdvogodišnjak sa tridesetogodišnjim stažom mašinovođe nije imao alkohola u krvi kada mu je odmah posle nesreće urađen alko-test, javlja „Pais” koji se poziva na navode iz železnice. Na liniji Madrid–Ferol radi tek godinu dana, a juče je zamenio kolegu u stanici Ourense. Samo sto kilometara posle ove zamene desila se tragedija. Uzroci nesreće još nisu poznati iako jedan od nekoliko video-snimaka koji su objavljeni ukazuje na ogromnu brzinu voza.
Otkad je otkriven identitet mašinovođe mnogi su ušli u njegov profil na Fejsbuku. Novinari su objavili njegovu sliku iza koje je brzinometar, na kome se vidi da je voz išao brzinom od 200 kilometara na sat. A to je bilo, ako je verovati Fejsbuku, pre četiri meseca, 8. marta ove godine. Hose Garson se hvalio da uspeva da postigne ovu brzinu, a da se brzinometar ne pokvari. Od juče je sve ovo izbrisano sa Fejsbuka, ali gotovo svi mediji su već objavili sadržaj njegovog profila.
Garson je u četvrtak zadržan na policijskom ispitivanju, a u međuvremenu Španija je zgrožena slikama ove tragedije, jedne od najtežih u istoriji železničkog saobraćaja, proglasila trodnevnu žalost.
Slike smrskanih vagona, požara i zaglavljenih i isečenih ljudskih tela, liče na pakao, rekao je jedan očevidac, za mesto nesreće, koja se desila na ulasku u drevni grad uoči velikog hodočašća kada u Santjago de Kompostelu dolaze hrišćani iz celog sveta.
„Čuli smo strašan prasak, pa smo došli do pruge. Pomogao sam da se nekoliko povređenih izvuče iz vagona. Onda sam ušao u drugi vagon i bolje da vam ne kažem šta sam tamo video”, ispričao je pekar iz obližnje prodavnice Rikardo Martines iz Santjaga de Kompostele.
Sve svečanosti u ovom gradu su otkazane a bolnice su pune turista i meštana koji bi hteli da daju krv i pomognu ranjenima. Solidarnost pokazuje cela država a brojni telegrami saučešća stigli su i iz sveta. Najgore je prihvatiti činjenicu da ova tragedija nije morala da se desi, i da je nju uzrokovao nesavesni mašinovođa koji se hvalio razvijanjem nedozvoljenih brzina.
0 коментара:
Speak up your mind
Tell us what you're thinking... !